Verslo pardavimas ir pirkimas: kaip tą atlikti tinkamai?

Verslo pardavimasVisi mes norime būti nepriklausomi, o nuosavas verslas yra geriausia to sąlyga. Kaip anksčiau žmonėms reikėjo žemės ploto, kad galėtų išlaikyti save ir savo šeimą bei taip susikurti nepriklausomą gyvenimą, taip šiandien šią vietą užima verslas, nes jis leidžia susikurti nepriklausomą pajamų šaltinį bei atitinkamai jį kontroliuoti. Tokia toji rinkos ekonomika.

Bet rinka egzistuoja ne tik kaip verslo kūrimo pagrindas, bet dar ir kaip pačio verslo pardavimo ir pirkimo sfera. Dabar turėti nuosavą verslą yra lengviau nei bet kada anksčiau: internetas ir skaitmenizacija atvėrė tokias galimybes, kad verslininku gali tapti kiekvienas turintis kompiuterį ir interneto ryšį. Internetinių svetainių kūrimas, optimizavimas, reklamos agentūros, el. parduotuvių kūrimas ir vystymas – galimybės yra praktiškai neribotos, o viso to kaštai gali būti ir absoliučiai minimalūs, jei verslo idėja nereikalauja didelių išlaidų. Todėl atsiranda daug žmonių, kurie sako: parduodu verslą. O tokių žmonių – labai daug. Vien Lietuvoje galima rasti šimtus aktyvių verslo pardavimo skelbimų, o pačio verslo pasiūlymai – įvairiausi, nuo mažiausių interneto svetainių ar el. parduotuvių iki rimtų gamybinių verslų. Tereikia nuspręsti ko norite, kokią sumą galite investuoti ir pirmyn.

Bet jei verslo pardavimas nėra toks sudėtingas ir daugumoje atvejų užtenka viso labo sukurti gerą ir akiai patrauklų pardavimo skelbimą, tai verslo pirkimas turi savų niuansų. Prieš perkant verslą reikėtų įsitikinti, kad viskas su parduodamu verslu yra tvarkoje. Todėl jei verslas yra bent kiek didesnis nei pavienis interneto puslapis, kiekvienas pirkėjas turi pasidomėti verslo buhalterija, reputacija, turimomis skolomis. Todėl stambiausi verslo pardavimo ir pirkimo sandoriai visada yra įgyvendinami tik tuomet, kai trečioji šalis atlieka kruopštų ir detalų verslo auditą, įvertina visus turimus duomenis ir dokumentus, jų atitikimą su teise ir realybe. Kažką panašaus, tik ne tokiame maste reikėtų atlikti ir kiekvienam kiekvieno verslo pirkėjui.

Kartais verslą parduodančiam jo savininkui nereikia meluoti: užtenka kažko nepasakyti ar pamiršti kažką paminėti, manant kad tai yra nereikšminga detalė, o su pasekmėmis jau reikės gyventi naujam savininkui. Todėl niekada nereikėtų skubėti pirkti verslo pirmiausia neišsiaiškinus visų verslo veiklos aplinkybių, net tų, kurios yra sunkiau pamatuojamos ir reikalauja gilesnės analizės, pvz. reputacija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *